دپارتمان آزمون ورودی مدارس خاص (تیزهوشان؛ نمونه دولتی؛ انرژی اتمی و البرز)

دانش آموزان برتر؛ باهوش و درسخوان همیشه به دنبال مدارس خوبی جهت ادامه تحصیل هستند و این موضوع دغدغه همیشگی دانش آموزان و خانواده آنها است.

در همین راستا هر ساله آزمونهای مدارس خاص مانند آزمون مدارس تیزهوشان؛ آزمون مدارس نمونه دولتی؛ آزمون مدارس ماندگار و غیرانتفاعی برتر جهت ایجاد فرصت مناسب برای دانش آموزان پرتلاش و باهوش برای ادامه تحصیل در محیطی پویا؛ برنامه محور و هدفمند برگزار می گردد.

توجه داشته باشید که آزمون تیزهوشان توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد)؛ آزمون مدارس نمونه دولتی توسط وزارت آموزش و پرورش و آزمونهای مختلف دیگر بطور مجزا توسط مدارس برتر برگزار می گردد.

شرط اصلی پذیرش در مدارس تیزهوشان؛ نمونه و خاص شرکت نمودن در آزمون های مربوطه و کسب حدنصاب علمی لازم در آنها است. البته برخی مدارس خاص پس از پذیرش اولیه؛ مصاحبه ای حضوری یا غیرحضوری را نیز با دانش آموزان و خانواده آنها خواهند داشت که در پذیرش نهایی اثرگذار می باشد.

مواد امتحانی؛ ضرایب دروس؛ منابع درسی و منابع کمک آموزشی جهت شرکت در این رقابتها تا حدودی متفاوت هستند.

اما اصلا نگران نباشید…

گروه آموزشی نیما با سالها سابقه و فعالیت در حوزه آموزش جهت کسب موفقیت در آزمون مدارس خاص کنار دانش آموزان عزیز بوده و هست.

دپارتمان آموزش گروه آموزشی نیما در حوزه آزمون مدارس خاص با سرپرستی مهندس نیما (استاد دانشگاه و از مدرسین برتر کنکور؛ المپیاد و آزمون ورودی مدارس خاص) همواره به دنبال هدایت و راهنمایی دانش آموزان ساعی و کوشا جهت راهیابی به مدارس برتر می باشد که در این راستا با ارائه مطالب آموزشی؛ فیلمهای تدریس و تحلیل مسائل و سایر مطالب مورد نیاز دانش آموزان آنها را در طی مسیر موفقیت همراهی می نماید.

همچنین در این صفحه امکان ارتباط با اساتید مطرح کشوری گروه آموزشی نیما که در آزمون مدارس خاص مشغول تدریس و فعالیت می باشند مهیاست تا شما دانش آموزان عزیز بتوانید به راحتی از کلاسهای آنلاین و یا حضوری اساتید بصورت خصوصی یا گروهی استفاده نمایید.

آزمون تیزهوشان نهم به دهم:

محتوای آزمون شامل دو بخش سوالات استعداد تحلیلی (۵۰ درصد از امتیاز کل آزمون) و استعداد تحصیلی (۵۰ درصد دیگر از امتیاز کل آزمون) است.

بخش استعداد تحلیلی با هدف بررسی توانایی تحلیل؛ ریشه یابی؛ طبقه بندی و سازماندهی مطالب و مباحث گوناگون و در راستای ارزیابی وضعیت هوش و استعداد دانش آموز بوده و شامل 50 سوال با مدت زمان پاسخگویی 50 دقیقه می باشد.

بخش استعداد تحصیلی شامل ۵۰ سوال از دروس: قرآن و معارف اسلامی (۱۰ سوال)؛‌ زبان و ادبیات فارسی (۱۰ سوال)؛ مطالعات اجتماعی (۱۰ سوال)؛ علوم تجربی (۱۰سوال) و ریاضیات (۱۰ سوال) با زمان پاسخگویی ۷۰ دقیقه ای می باشد. منابع طرح سوالات از محتوای کتابهای درسی پایه هشتم و نهم با تاکید بر سطوح بالای شناخت و تلفیق دانش؛ مفاهیم و مهارتهای درسی می باشد.

با توجه انتخاب رشته ریاضی فیزیک؛ علوم تجربی؛ علوم انسانی و سمپاد مهارتی ضرایبی که به دروس فوق اختصاص می یابد متفاوت است که نشان دهنده اهمیت آن درس در رشته مربوطه می باشد.

منابع؛ تعداد و ضرایب سوالات آزمون ورودی پایه دهم و مدت زمان پاسخگویی به آنها به شرح جدول زیر است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست